بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و ترکیه شروع شد | مجله شيرين

مجله شيرين

محل تبلیغ شما تهران گراف


بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و ترکیه شروع شد | مجله شيرين

ا
بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و ترکیه شروع شد | مجله شيرين

بازی دوستانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و تیم ملی ترکیه ساعت 21:15 به وقت محلی(22:45 به وقت تهران) در ورزشگاه فاتح تریم در منطقه باشاک شهیر استانبول ترکیه آغاز شد

 
هم اکنون ورزشگاه فاتح تریم مملو از ایرانی است که برای تشویق تیم ملی ایران از جای جای ترکیه به این ورزشگاه آمده اند و حتی تعدادی از ایرانیان نیز از کشورمان عازم ترکیه شده اند تا تیم ملی ایران را در این بازی حساس تشویق کنند.


امروز بلیت این دیدار در بازار سیاه به نرخ 500 لیره ترک(حدود 700 هزار تومان) به فروش رسید.


دیدار دو تیم ایران و ترکیه که نخستین رویارویی تیم های ملی دو کشور پس از 44 سال محسوب می شود، برای هر دو مهم است چرا که تیم ملی ایران خود را برای جام جهانی روسیه آماده می کند و تیم ملی ترکیه در صدد کسب آمادگی برای حضور در رقابت های جام ملت های اروپاست.


6 دیدار قبلی تیم ملی ایران با ترکیه با 4 برد ترکیه و 2 مساوی به پایان رسیده است.


بازیکنان تیم ملی ایران که از یک هفته پیش در اردوی آماده سازی استانبول حضور دارند، در مدت هفت روز زیر نظر کارلوس کی روش به تمرین پرداخته و خود را برای این رقابت و بازی های تیم ملی در جام جهانی روسیه آماده کردند.


تمرینات یک هفته گذشته تیم ملی ایران در کمپ باشگاه بشیکتاش در بخش آسیایی شهر استانبول و در منطقه ای به نام نوزات دمیر تاسیس لری و زیر نظر کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انجام شد.


در رقابت امروز تیم ملی ایران و ترکیه تعداد کثیری از هواداران ایرانی حضور دارند و علاوه بر این، علی دایی و مهدی پاشازاده دو ملی پوش اسبق تیم ملی ایران به دعوت فدراسیون فوتبال ترکیه در استانبول حاضر شده اند و این بازی را از نزدیک تعقیب می کنند.


وب‌سایت فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد که داوری بازی دوستانه ترکیه و ایران را والنتین کوالنکو از کشور ازبکستان به عهده دارد.


بر اساس اعلام این فدراسیون، روسلان سرازیتدینوف و آلیشر عثمانوف نیز کمک داوران این دیدار هستند و حسین گوچک نیز به عنوان داور چهارم قضاوت این دیدار را بر عهده دارد.


به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران که جزو 32 تیم برتر حاضر در جام جهانی است، امروز در حالی در پنجمین دیدار دوستانه خود پیش از جام جهانی 2018 روسیه به مصاف تیم ملی ترکیه می رود که برنامه مربوط به مسابقات تدارکاتی مطابق پیش بینی و درخواست سرمربی تیم ملی و توافقات صورت گرفته با فدراسیون فوتبال انجام گرفته است.


پیش از این ملی پوشان ایران در تاریخ 26 اسفندماه 96 مقابل سیرالئون، سوم فروردین 97 مقابل تونس، هفتم فروردین 97 مقابل الجزایر، 28 اردیبهشت ماه 97 مقابل ازبکستان قرار گرفته است و این دیدار پنجم بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از رقابت های جام جهانی روسیه است.


تیم ملی فوتبال ایران دو بازی تدارکاتی دیگر یکی با تیم یونان در روز 12 خردادماه، و دیگری در روز 19 خردادماه با تیم ملی لیتوانی پیش رو دارد، این در حالی است که برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی یونان در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که در خصوص برگزاری دیدار دوستانه دو تیم هنوز هیچ موضع رسمی جدیدی از سوی فدراسیون این کشور مطرح نشده و فقط یک مصاحبه منتسب به سرمربی تیم ملی یونان در این باره منتشر شده است.


بنا به اعلام فدراسیون فوتبال ایران، در صورتی که به هر دلیل دیدار دوستانه ایران و یونان برگزار نشود، فدراسیون فوتبال ایران موضوع را از طریق مبادی ذیربط بین المللی برای احقاق حقوق مادی خود پیگیری خواهد کرد و فدراسیون فوتبال یونان و اسپانسر ذیربط باید پاسخگوی لغو احتمالی بازی باشد.


ملی پوشان فوتبال ایران پس از دیدار تدارکاتی با ترکیه و یونان، عازم روسیه میزبان بیست و یکمین دوره جام جهانی خواهند شد تا در روز 19 خرداد ماه در آخرین مصاف تدارکاتی خود مقابل تیم لیتوانی قرار بگیرند.


رقابت های جام جهانی نیز از 24 خرداد با رویایی تیم میزبان مقابل عربستان در دیدار افتتاحیه آغاز می شود و 25 خرداد ماه نیز تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در ورزشگاه شهر 'سن پترزبورگ' مقابل تیم مراکش قرار می گیرد.


تیم ملی ایران در مرحله گروهی در روز 30 خرداد ماه در شهر کازان روسیه به مصاف تیم ملی فوتبال اسپانیا می رود و در روز چهارم تیر ماه نیز با تیم فوتبال پرتغال در شهر سارانسک دیدار خواهد کرد.


تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در گروه B رقابت های جام جهانی روسیه با مراکش، پرتقال و اسپانیا هم گروه شده است. . .

پايان

منبع: ايرنا



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 214

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مجله شيرين)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف